Isnin, 31 Mac 2008

SUFIAH YUSOF:DARI GENIUS KE PELACUR


Ingat lagi tak pada Sufiah Yusof, budak Genius berketurunan Melayu Pakistan? 10 tahun dulu, beliau merupakan antara genius termuda di dunia yg masuk ke Oxford University dalam jurusan Mathematics. Ibunya berasal dari Muar Johor. Pada usianya 15 tahun, beliau diberitakan melarikan diri dari Oxford setelah menghantar kertas terakhir peperiksaannya. Ada khabar angin mengatakan beliau disembunyikan oleh Gerakan Kristianisasi. Kemudian, polis berjaya menemuinya tinggal di Bournemouth.
Ketika beliau hantar email kepada keluarganya di usia 15 tahun sewaktu melarikan diri, beliau mendakwa hidupnya bagaikan dalam neraka akibat desakan ayahnya supaya belajar dengan tekun. Ayahnya pula mendakwa bahawa Sufiah diajar supaya membuat kenyataan palsu oleh 'orang-orang' yang mengawalnya iaitu Organisasi Rahsia yang ingin menyelidik kunci kepintaran Sufiah.

Pada usia 19 tahun pula, beliau berkahwin dengan Jonathan Marshall, seorang peguam pelatih. Tetapi pekahwinan mereka hanya bertahan setahun.

Sekarang usianya 23 tahun, dan mengiklankan dirinya sebagai pelacur dengan bayaran 130 euro bersamaan RM830 semalam.


Sufiah yang dulunya seorang gadis pintar, menunaikan solat lima waktu sehari semalam, kini tenggelam dalam dunia nafsu akibat suasana dunia sekelilingnya.

Tiada ulasan: