Sabtu, 5 April 2008

4 PERKARA MUNGKIN ANDA TIDAK TAHU BERKENAAN DENGAN TELEFON BIMBIT


1.Sekiranya anda dalam kecemasan, sedangkan 'network' tidak ada di kawasan anda, cuba dail 112. Hp anda akan cari 'network' berdekatan agar anda boleh menghubungi nombor kecemasan. Yang lebih menariknya, nombor 112 boleh ditaip walaupun dalam keadaan 'keypad' terkunci.

2.Kalau kunci kereta anda tertinggal dalam kereta, dan ada kunci 'spare' di rumah, cuba telefon sesiapa yang ada di rumah, kemudian minta dia tekan 'unlock' kereta dihalakan kepada telefon atau hp nya, dalam masa yang sama kita berada satu kaki daripada kereta sambil menghalakan hp. Ini boleh dilakukan walaupun kereta berada beratus2 km dari rumah.

3.Kuasa bateri tersembunyi sebenarnya ada dalam hp anda walaupun 'bar' menunjukkan bateri hampir habis. Cuba tekan *3370#. Hp anda akan memaparkan 50% kuasa bateri tambahan.

4.Kalau anda mahu semak nombor siri HP, sila tekan *#06#. skrin hp anda akan paparkan 15 digit nombor siri keseamatan. Sila simpan di tempat yang selamat. Sekiranya hp anda dicuri atau hilang, sila hantra nombor tersebut kepada 'service provider' sama ada celcom, maxis, digi dsbnya. Mereka akan sekat hp anda daripada digunakan. Bahkan hp anda tidak akan dapat digunakan walaupun kad sim dikeluarkan.

SELAMA MENCUBA!!!

Tiada ulasan: